Sunday, September 12, 2010

السايس(البئف) و الزبون الي عايش في الدور


قمة الاستفزاز يا جدعان ، تركن عربتيك و بعد ما تخلص مشوارك  و تروح عربيتك تاني عشان تتكل على الله  .تلاقي واحد  بئف جايلك من بعيد و  بيصفر  زي الأهبل   يقعد يقولك "تعال تعال  فاضي   تمام يا سعادة البيه تمام يا باشا "  إلي بيغزني  إن أي واحد حمار سواقة ممكن يطلع من الركنة و يروح بيتوه من غير مساعدة  البئف ده (السايس)  و الا مكنش نجح في اختبار السواقة(  ثانية واحدة إزاي حيكون مانجحيش ومعاه رخصة آه نسيت احنا في مصر  ) 

نيجي للبقف تاني ,, المهم أنا مرة ضربت في دماغي  اراقبهم  من بعيد  واكتشفت إن البئف ده  بيعمل فلوس أكتر مما كنت متخيل شفت اللي بيديله 5 ولو 10 و ده غير  الفكة  وشفت إن بعد ما الزبون بيمشي بيجي أكتر من سايس يقسموا الفلوس مع بعض   أنا مش منفسن منه ربنا يكرمه بس اللي بيغظني هو بيعمل ايه عشان ياخد الفلوس دي يعني أنا طالع عيني أهلي في الجامعة ومش هاعمل زي فلوسه دي غير بعد 5 من الشغل الفشيخ   , محدش ييجي يقولي باديهله عشان الثواب أنا عايز أقولك إن الراجل ده هو اللي ممكن يتصدق عليك كفاية إنه مابيدفعش ضرايب 
أنا في تفسيري إنك بتديله الفلوس عشان بتحس ل مرة إنك محترم وليك قيمة لما  يقولك يا باشا ويا بيه  مع إنك أول مابتمشي بيسيبلك الدين  (lol)    

في ناس كتير أولى بالفلوس دي , دول ولاد كلب , الشارع ده ملك الشعب  ومتخليش حد بكلمتين يضحك عليك   ,,,

1 comment:

  1. ماهو إنت لو مادتلوش فلوس تاني مرة هيبوظلك العربية

    ReplyDelete